Me saatiin vihdoin viikko sitten potta millä ollaan harjoiteltu. Se on vielä molemmille hankalaa, siis mulle ja Olivialle. Olivialla ei ihan ylety jalat maahan ja jalat varmaan puutuu istuessa. Mä en ole taas saanut itselleni rytmiä milloin menisimme potalle ja muutenkin vaatteiden ja vaipan pois otto tuntuu hankalalta ilman hoitopöytää. Olivia ei vielä seiso ilman tukea. Pari kertaa ollaan istuttu mutta tulosta ei ole tullut. No, en mä sitä odottanutkaan. Nyt vasta harjoitellaan miltä tuntuu istua siinä. Ollaan luettu kirjaa ja juteltu muuten mukavia.

1299785159_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Olivian perus irvistys

Toinen murroksessa oleva aihe on päiväunet. Olivia on parin viikon aikana herännyt muutamana aamuna kahdeksan pintaan. Yleensä ollaan menty aamupäikkäreille kympin aikaan mutta kasin herätysaamuina se on tuntunut kovin aikaiselta. No, silloin ollaan venytetty ekoja päikkäreitä klo 11 asti. Olivia nukkuu pari tuntia ja seuraavaksi alkaa pähkäily että tarvitseeko hän toiset unet vai mennäänkö illalla aikasemmin nukkumaan. Muutaman kerran mä olen laittanut Olivian toisille päikkäreille mutta uni ei ole tullut vaikka aamupäikkärit on ollut normaalisti klo 10-12. No, olen ajatellut että eletään päivä kerrallaan ja katsotaan mihin aikaan Olppu herää eli mihin aikaan on päikkäriaika. Olisi kiva jos hän alkaisi vakkaristi heräämään kasin aikaan. Minä saisin nukkua pidempään ja me ehtisimme leikkipuistojen järjestettyihin ohjelmiin aamupäivisin.

Mutta suurin uutinen tällä viikolla oli että Olivia otti ihan itse neljä omaa askelta eilen. Se oli makeen näköistä ja Olivia selvästi myös itse tajusi että nyt on tehty jotain hienoa. Ehkä myös mun ja Tonin hurraa huudot ja taputukset auttoi oivaltamisessa. Katsotaan millä nopeudella lähdetään itse kävelemään nimittäin tänään hän ei suostunut yhtään itse kävelemään vaan jähmettyi omalla tyylillään. Pikku hiljaa hyvää tulee.

1299784918_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Perhetalo Kajuutassa muskarin jälkeen

Kuvat on otettu kännykällä missä on armoton salama. Mutta koitapa ottaa tästä touhuneidistä kuvaa ilman salamaa. Ei onnistu koska kaikki kuvat on ihan sumuisia.