Piti jo eilen kirjoitella et jos keinuminen ja hiekkaleikit on parhaita ulkoleikkejä niin sisällä pitää pukea ja riisua koko ajan. Ensin tuli riisumisvaihe kun kaikki piti saada pois päältä. Sitten tuli vaihe jossa minun tai Tonin piti pukea vaatteita Olivian päälle. No nyt, näppäränä tyttönä Olivia on oppinut itse pukemaan housut polviin asti ja paidan kaulan yli. Niin ja tietty hatun ja kaulahuivin on osannut jo jonkin aikaa. Kun vaatteet on päällä niin sen jälkeen pitää mennä peilin eteen ihastelemaan ja nauramaan itselleen.

Vetoketjut on myös huippukivoja. Eilen istuimme sohvalla Olivialla ulkotakki päällä laittaen takin vetoketjua kiinni ja auki. Siis minä laitoin kiinni (Olivia sanoo: kiikki) ja Olivia avasi sen samantien (Olivia sanoo: näin). En muista missä vaiheessa näitä taitoja aletaan oppimaan mutta Olivialla ne alkaa olla jo hyvin hallussa. Kunhan tahto itsensä pukemiseen säilyisi koko ajan ettei tarvitsisi missään vaiheessa kiukutella pukeutuessa.

Pidän kosteusvoiteita yöpöydälläni josta Olivia saa ne vaivatta käteensä. Ne on tuubimallisia joten niistä on helppo ottaa kiinni. Niitä on kannettu ja kuljetettu jo jonkin aikaa ties minne mutta nyt niille on löytynyt käyttöäkin. Olivia tuo tuubin minulle ja minun pitää laittaa voidetta hänen poskiinsa. Kun poskettu on rasvattu niin hän itse vielä hankaa poskiaan ja sen jälkeen menee peilin eteen ihastelemaan aikaan saannosta. Tämä on helpottanut Olivian rasvausta aurinkovoiteella. Sehän on suorastaan kivaa puuhaa ja minä nautin sen helppoudesta. Kunhan tämäkin säilyisi siihen asti kun hän alkaa itse rasvaamaan itseään.