Äitin ja iskän juhannushössötys alkoi jo viime viikolla kun he miettivät joka ilta mitä tarvitsen mukaan juhannuksen viettoon. Torstaina oli jo kova meno päällä kun laukkuihin viuhui tavaraa. Äiti kertoi, että menemme Nikon mökille missä on paljon hyttysiä. Matka alkoi perjantaina kun olin nukkunut jo yhdet pikku tirsat. Istuin mukavassa turvaistuimessani ja se on kuulkaa kumma paikka kun siinä alkaa aina heti nukuttamaan olin väsynyt tai en. No, tälläkin kertaa nukuin koko matkan. Kun pääsimme perille niin meitä oli vastassa ihanat kummit, isäntä, emäntä ja mies jolla oli Tildan kokoinen koira mukana. Koiran nimi on Rulle. Mökillä oli myös toinen koira Choco joka oli villimpi ja paljon paljon isompi.

Kun äiti oli vaihtanut minun vaipan ja laittanut jotain ihmevoidetta käsiin, jalkoihin ja vatsaani (hyttysvoidetta) niin menimme terassille istumaan. Siinä tosiaan oli hyttysiä mutta ne ei pistäneet minua. Menimme siitä huolimatta laiturille ja siinä tuuli mukavasti. Siinä ei tainnut olla hyttysiä koska äiti ei huitonut koko aikaa. Pääsin äidin rintareppuun ja katselin mukavan näköistä järveä. Lopulta pitkä matka alkoi väsyttää ja nälättää että otin pienet tirsat vaunuissa. Siinä se ilta menikin. Syödessä, nukkuessa ja laiturilla ollessa.

1277754471_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Enon ottama kuva juhannusmökillä

Minä sain nukkua äitin ja iskän välissä leveässä sängyssä. Äiti antoi minulle yöllä maitoa ja iskä heräsi aamulla. Niinkuin kotonakin. Meidän kanssa heräsi ihanat kummit ja he viihdyttivät minua. Äiti taisi olla kovin väsynyt koska nousi vasta minun ensimmäisten unien jälkeen. Äiti oli kieltämättä tosi väsyneen näköinen. Porukkaa alkoi ilmestyä mökkiin ja häärätä minun ympärillä. Tai ainakin luulin niin. Minulla oli leikkimatto ja sitteri mukana joten kaverit oli päässyt myös juhannuksen viettoon. Juttelin heidän kanssa sen aikaa että kaikki sai syötyä aamupalaa. Pian sen jälkeen lähdimmekin kotiin. Nukuin taas koko matkan ja heräsin kun auto pysähtyi. Emme kuitenkaan olleet kotona vaan jossain matkan varrella. Loppumatka oli kurja kun uni ei tullutkaan ja turvaistuin alkoi hiostaa. Onneksi olimme pian kotona. Äitikin pääsi nukkumaan.

Seuraavana päivänä lähdimme heti aamusta metrolla ja jännittävällä lautalla saareen missä oli isoja kiviä. Äiti sanoi että se on Suomenlinna. Sieltä näki taas vettä ja rantaa. Söimme nurmikolla minun värikkään varjon alla. Pääsin tällä kertaa iskän rintareppuun ja näin maisemat hyvin. Muutama höpöjä puhuva nainen tuli juttelemaan minulle (ulkomaalaisia). En jaksanut hymyillä koska olin väsynyt enkä ymmärtänyt mitä he huusivat. Nainen, minulla on korvat ja kuulen niillä oikein hyvin! Aurinko paistoi lämpimästi vaikka tuuli kävikin kasvoihin välillä aika lujasti. Tulimme taas jännittävällä lautalla pois saaresta ja seuraavan kerran kun heräsin oli äiti ja iskä mennyt syömään jonnekin (ravintola Aino). Siellä oli oikein mukavaa ja rauhallista. Iskällä oli hauskan punainen naama ja niska. Äiti vaan jatkaa ruskettumistaan. Pitkän päivän jälkeen menin ajoissa nukkumaan. Äiti ja iskä alkoi häärätä jotain kovalla äänellä (kylpyhuoneen pesu) mutta se ei minun unia häirinnyt.

1277754455_img-d41d8cd98f00b204e9800998e