No niin. Nyt se mörkö on ohitettu. Olivia sai tänään ekat rokotukset. Mä pelkäsin tätä päivää aika lailla koska ei ikinä tiedä miten lapsi reagoi rokotuksiin. No, Olvi on ollut koko päivän tosi kärttyisä ja unelias. Jalat on kipeät eikä hän liikuta niitä kovin mielellään. Myös sylissä kantaminen on vaikeaa koska pistoskohdat on tosi kipeät. Illalla mittasin kuumeen ja olihan sitä pikkuisen. Annoin puolikkaan Panadolin että saa nukuttua. Siitäkään ei meinaa tulla mitään kivuilta.

Olvi sai kaksi rokotetta ja yhden suun kautta annettavan Rotavirus lääkkeen. Me osallistuttiin Pneumokokkirokotus tutkimukseen. Pneumokokki aiheuttaa mm välikorvantulehdusta joka on tosi yleinen lapsilla. 2/3 osa rokotuksen saaneista saa itse pneumokokkirokotetta ja 1/3 saa A- ja B-hepatiittirokotteen. Siis ei ollenkaan lumelääkettä mikä on tosi hyvä. Vuoden päästä kuullaan kumpaalääkettä ollaan saatu. Seuraavat rokotteet on heti kuukauden päästä.

Ja sitten mittoihin. Koska niissä onkin ihmettelemistä. Olvi on 61,3 cm pitkä ja huimat 7360 g PAINAVA. Siis todella painava. Terkkarin mukaan 25 % yli käyrien. Ja näin se alkoi. Äidin huoli ja syyllisyys lapsensa syöttämisestä. Siis hän syö ihan yhtä paljon kuin kuukausi sitten ja pelkkää Tuttelia. Hän on mielestäni pidentänyt ruokailuväliä eli syö joskus jopa vähemmän kuin kuukausi sitten. Mutta ulos tulee paljon vähemmän kuin kk sitten. On tainnut tyttö periä äitinsä aineenvaihdunnan. Viikonloppuna hän oli kolme päivää kakkaamatta ja itse asiassa tänään ei ole kakannut ollenkaan. Kaikki maito kerääntyy makkaraksi käsiin ja reisiin koska niissä riittää. Ja poskissa.

Mut mä en ota nyt ainakaan kovaa stressiä hänen syömisestä. Onhan mun annettava ruokaa jos tyttö huutaa kun syötävä. Olvi herää enää kerran yössä syömään. Sekin on edistystä. Taitaa olla vararavintoa niin paljon että pärjää yön yli =) Silti mä olen tosi väsynyt. Kaipaan kunnon yöunia.

Olvi täyttää huomenna 3 kk. Missä mä olen ollut sen ajan. Unessa?